Dan före dan före dopparedan....

Blev det rätt nu ? tja hursom helst är det nära nu och jag känner
julstämmning utav bara den:) Ute faller lapphandskar som vi säger
här i norrland ,vitt och fint ,laxen är gravad,sillen inlagd,skinkan
innförskaffad bara att grilljera,knäcken och rocky road godiset är klart.

Vi ska ha julafton här men vi har knytkalas så det är lättsamt i stället för
att en person ska stå och jobba med allt så delar vi upp det.

En sak ja funderat över är alla som säger :jag känner då ingen julstämmning
osv, men stämmningen kommer inte av sig själv det är ju något man
måste fixa själv ,göra det lite mysigt tända ljus umgås & mysa  och
framför allt inte sätta upp en massa måsten man behöver inte städa mer än vanligt
bara för att det är jul, eller ??



Pappa har sågat ut bokstäverna i trä åt mej som jag målat i samma färg
som väggen ,fönster ramen har suttit ovanför en pardörr  i svärmors
morfars hus så jag tycker den är lite rolig,har haft den som tavelram
förut med fyra sammanhörande motiv.



               

                          klicka på bilderna så blir dom större.



            Ha en bra måndagkväll,glöm inte att njuta !!


Kommentarer
Postat av: Anne-Marie (Grandmother)

Du har så rätt. Men vad mer är, du har en otrolig talang att göra fint omkring dig. GOD JUL!

2009-12-22 @ 16:14:38
URL: http://blogg.vk.se/grandmother

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0