Granen står så grön.........

Ja visst står den grön å grann... men den e ju sne !!trodde inte
det skulle synas så så mycket när jag klätt den, men det gör det.
Vi har sågat den på tomten och det är mycket roligare att få hugga/såga
sin egen gran,men alla har ju inte skogstomt.

Ett år åkte vi ut till Holmön (Stugan)och gick runt i skogen och letade 
gran,man blir lite kräsen när man går omkring i skogen och ska välja,
det fattas en gren,för smal ,sned ,eller för veka grenar. För att sen komma
på att den där första vi såg va nog bäst, men var sjutton stog den ???

När jag var liten så gick vi ut i skogen hos mormor & morfar på landet och 
på den tiden var det mycket snö redan före jul,vi pulsade runt i skogen med 
snö upp till midjan (varför åkte vi inte skidor???)på mej som liten.
Men mysigt var det!! sånt man minns när man blir äldre.


 



Är det någon som ska upp och Lussa i morgon ,jag ska jobba i morgon men
jag slutar kl:12,30 då ska vi nog ta en promenad med Tias.

Ha en bra lördags kväll!!

Kommentarer
Postat av: Annette

Det ser så mysigt ut. Jag gillar granar med röda saker i :-) Julklapparna är också fina.



Kram Annette

2009-12-13 @ 22:46:07
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0