Vad ska man tro......?

Tack för att ni håller/höll tummarna,man gjorde en grundlig undersökning
men det konstaterades att jag ej har något neurologiskt fel.Man tror att nacken
är överansträngd,  jag hade hoppats på en röntgen av nacken,men det var inte aktuellt:(
Så nu blir det sjukgymnast och akupunktur.... jag vet inte vad jag ska tro ,jag vet bara
att något är fel 
och tycker det är konstigt att man kan bli så dålig av en överansträngd
nacke.... men vad vet jag ja har ju ingen sjukvårdskunskap.






Kommentarer
Postat av: Obbola

Jag tror att det som startade allt var de 3 kärrorna som du fyllde med sten. När du lastade kärrorna med sten stod du framåtböjd och böjde nacken bakåt ett flertal gånger (= antal stenar). Mer behövs ej för att nacken skulle komma i olag och skapa de problem som du har.

2009-11-03 @ 07:34:33
Postat av: Obbola igen !

Hej igen. Det var faktiskt 4 kärror med sten. Om vi antar att du fyllde kärran med 10 stenar böjde du nacken sammanlagt 40 gånger när fyllde kärran plus att du också tömden kärran lika månger gånger. Det betyder att du krökte nacken 80 gånger !!!???. Av detta kan alla få en överansträngd nacke.

2009-11-03 @ 08:03:44
Postat av: Elsie.

Hej!

NU har den "vise" uttalat sig.

Vi känner oss betydligt lugnare nu ,krya på dig .

Kram Elsie.

2009-11-03 @ 14:03:50
Postat av: Marie

Hejsan!

Vilken fin blogg du har, himla fina bilder!



Skönt att det inte var nåt neurologiskt som orsakar nackproblemen, men samtidigt jobbigt med sjukgymnastik och akupunktur. Hoppas det fungerar snabbt, så du blir kry!



Jag har flyttat hem nu, men kommer att vara ute en del så vi ses säkert.

På lördag står grannedsågning på det hårda arbetsschemat, är ju släkt med en slavdrivare som inte kan sitta still. =)



Ta hand om dig nu!

Hoppas att du snart blir bättre.

2009-11-03 @ 14:12:25
Postat av: Siri

Vad skönt att det inte var något farligt! Fast jag vet hur det kan kännas-som om man bara vill ge upp typ!

Hoppas det funkar med akupunkturen!

Kramen!

2009-11-03 @ 16:01:42
URL: http://inredmera.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej Sussie,



Vad skönt att höra att det inte var något neurologiskt iallafall. Hoppas du kommer att bli bättre med lite sjukgymnastik etc. massage kanske är ett jättebra komplement om du har spänningar? Kram Sara

2009-11-03 @ 17:10:47
URL: http://www.familjengq.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0