En dag till.... sen helg....

Nyss hemkommen från jobbet nu är det bara att varva ner innan man
hoppar i säng.Började kl 12 i dag så jag han med en långpromenad,
tvätta en maskin ,dammsuga mm.

 

En vit Ranunkel som är vackrare än sitt namn ....den ska planteras i
en kruka i uterummet tänkte jag.



Hann med att kika i rabatterna innan jobbet, mina lökar som jag satte
i höstas syntes nätt och jämt  men lite mer värme så kanske dom tar fart.



Men gräslöken har börjat spira....



Vintergrönan  ser ut så här fast snön täckte den för en vecka sen,så
man kan väl säga att den gör skäl för sitt namn.



Taklöken ser också pigg ut ,dom planterades i höstas så i sommar ska
 dom väll bre ut sig.


Tujorna som  också planterades i höstas ser ut att må bra ,dom borde jag 
nog täcka över dom blir så gula av vårsolen.

Ja nu börjar en härlig tid i trädgården,älskar att påta i jorden så här på våren
och försommaren fixa dona och plantera.

Nä nu är det dax att hoppa i säng !

Sov gott /kram  Susanne 



Kommentarer
Postat av: Elle

Kul att se skillnaden...

Min gräslök har jag redan tjuvstartat med. Den var tunn och klen, men hamnade i kryddsmöret!

Min vintergröna blommar sedan över en vecka (har tre olika färger!)

Kan väl trösta dig med att min ranunkel (som verkligen har ett fult namn) inte lever längre. Hoppas du har mer tur. Kanske känner du till tricket för hur de vill bli vårdade?



Ha en jätteskön helg!!!

Kram Elle

2010-04-23 @ 06:58:21
URL: http://inredning-utredning.blogspot.com
Postat av: Carina

Hejsan...har varit inne hos dig ett antal gånger och försökt lämna kommentarer men haft problem

med tekniken.

Hoppas jag lyckas bättre nu.

Vilka fina gröna växter du visar...visst är det härligt med våren:)

Kramar/Carina

2010-04-23 @ 09:03:10
URL: http://lillavran.blogg.se/
Postat av: Catharina Broman

Hej Susanne!

Vilka fina bilder du tar.Du är verkligen duktig på att fotografera.Brukar vara inne på din blogg och kika lite då och då.Det är mycket fint som du lagt in sedan sist jag var in.Jag har inte gett mig till känna förrän nu.Ha en underbar helg!

Från Catharina(Åsa och Mats kompis)

2010-04-23 @ 14:49:48
URL: http://www.cattiskrypin.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie (Grandmother)

Är det en rundklippt tuja? Var har du fått tag på den? Det skulle kunna vara något att sätta efter "serpentinvägen" vid stugan.

2010-04-23 @ 18:56:58
Postat av: Sussi

Så fint med alla vår tecken du visar. Härligt våriga planteringar du fixat också.

Hoppas skorna skönt hänger med på alla turer du tar!

Trevlig helg, kram Sussi

2010-04-23 @ 21:25:50
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Ann-Christine

Hejsan! Oj sån fin blogg du har! Vackra bilder!



Naturligtvis får du ta "I love comments" det är bara att klicka på den så kommer du till sidan där jag tagit den. Där finns massor med gratis bilder, man bara kopierar koden.



Jag i min tur sparade en bild av ert uterum i min egen inspirationsmapp, hoppas det är okej.



Trevlig helg!

2010-04-23 @ 21:42:31
URL: http://strandviksvillan.blogspot.com
Postat av: Siri

Du får gärna komma hit och fixa min trädgård ;) Ni har fått mer vår än oss dock..

skålen går på 269.- tror jag det var..

Kramen!

2010-04-23 @ 22:28:00
URL: http://inredmera.blogg.se/
Postat av: Birgitta

"En vit ranunkel - som är vackrare än sitt namn" PRECIS så som du skriver ligger det till!!!



Den blomman är verkligen så förförisk i all sin enkelhet!

Kul att besöka denna vackra och intressanta blogg. Det kommer jag att göra fler gånger.

Titta gärna in till mig!

2010-04-24 @ 10:50:42
URL: http://blogg.vk.se/destinationumea

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0