Måndag igen.....

Ja då var det måndag igen men veckorna går nästan lika fort som helgerna.
I helgen besökte vi ju IKEA alltid lika trevligt (lätt road)rullgardinerna vi skulle köpa 
var förståss slut ...typiskt...så det blev billigt endast 2 plädar ,2 ramar,och en blomsterlåda 
i zink till uterummet.Sen blev det Birsta city där jag hittade en väska ,en trenchcoat och en
tunika. Och i går söndag var det jobb  som gällde och här hemma fäldes det träd det blev
så fint.



Dom 5 träd som fäldes blir ved vilket behövs om vi får fler kalla vintrar.
Nu återstår att elda upp riset jag måste erkänna att det bor en liten pyroman
i mig,jag älskar att elda  ris  och städa fint *ler*



Förressten har ni hört talas om rondellhundar....här är min alldeles egna
rondell + hund *fniss* 



Några bilder från denna aftons promenad.
Bäck myningen mot sjön........





Bäcken porlar som aldrig förr....



Vatten spegling.......



Sjovillan sett från bäcken....

I morgon är jag ledig ska för söka hinna in till stan och köpa  penseer
och nya gympa/walking skor.

Ha det bäst /Kram

Ps Tack mina kära vänner som lämnar kommentarer!! till er som bara läser
och inte vågar... det är inte farligt....skriv bara Hej  och ert förnamn så jag ser
att ni finns.

Kommentarer
Postat av: Elle

Hej! Jag lämnar kommentar...igen...och jag finns...fortfarande!! Har väl varit lugn ifrån mig ett tag nu. Äntligen är konfirmationsstressen förbi. Jag är faktiskt rätt trött och utkörd. Glad över att äntligen ha ett par minuter över för att besöka mina bloggvänner igen!

Vi hörs igen när jag är utvilad...

Kram Elle

2010-04-19 @ 20:53:13
URL: http://inredning-utredning.blogspot.com
Postat av: Sussi

Så kul att IKEA trippen blev lyckad.

Jasså det är fler än vi som fäller träd och går an.

Vad vackert ni bor, och vad fina våriga bilder du visar... Rondell vovven är ju super söt!

Ha en bra vecka, kram Sussi

2010-04-19 @ 21:07:59
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Anne-Marie (Grandmother)

Alltså, dina bilder knäcker mig - de är så vackra!

2010-04-23 @ 18:58:44
Postat av: Gunn-Marie

Hej!

Upptäckte din blogg via en bild i VK. Gillar bloggen och de fina bilderna från Åsen! Vi har en stuga där så det var kul att kika och känna igen sig. Och om ni behöver mer ved så har vi hela stugtomten full av träd som skymmer solen! Det är bara att fälla :)

Vad mysigt att kunna bo året runt vid sjön. Önskar vi kunde det med.

2010-04-26 @ 18:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0