Tjuvstartar med brasan.....

Nyduschad efter att ha eldat tallris och lite gran efter förra helgens trädfällning.
Vi har haft ganska lä här på tomten så det har varit ricktigt skönt och i bland blev
det ricktigt hett *ler* va lite väl närgången av brasan.Att det blev väldigt varmt
det kände jag nog men när jag klädde av mig på bron så hade jag massor av hål...
tur att jag hade en "gammjacka" det var nog värre med hålen i mössan...tur jag
har mycket hår*ler*.



Jag gillar att påta på i skogen plocka pinnar och kasta in i brasan å samtidigt
höra fåglarna kvittra .....ja då glömmer jag tid årum...



Kafferasterna är inte heller så dumma .....





Tias fick vara kopplad så inte han skulle bli svedd i pälsen som matte
men han var så nöjd ändå...




Tog ett kort på brasan när jag var in och satte på kaffet ,genom fönstret
det blev mycket som kom med på bilden....ser ni i förgrunden pelargonen,
sen ser man lampan och blomman i fönstret bakom och så förståss träden
och brasan som ju var det jag fotade ....  

Nä nu ska jag blåsa håret och sätta mig i solen en stund det är såvarmt och
skönt på altanen som ligger i lä.

Ha en skön Lördagseftermiddag och kväll!
Kram Susanne!

                          

Kommentarer
Postat av: Elle

Vad mysigt det ser ut...fram med korvarna!! :D



Även här skiner solen och ungarna springer omkring i kortbyxor och t-shirt. De har lovat en fin helg, så grillen blir snart laddad!!



När jag var liten hotade man oss med att man kissar på sig på natten om man leker med elden...alltså vet du vad som väntar dig inatt!! ;)



Ha en fortsatt skön helg!!

Kram Elle

2010-04-24 @ 18:14:18
URL: http://inredning-utredning.blogspot.com
Postat av: Sussi

Så mysigt att vara ute och elda, kan bara hålla med!

Tyvärr har jag inte hunnit med det hemma ännu... men det får väl bli på sista april, då jag ska till dottern.

Så gott att ta kaffetåren med sig medans man stökar på ute, härliga bilder.

Ha det toppen, kram Sussi

2010-04-26 @ 21:41:46
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Carina

Kan riktigt känna eldnings lukten...mysigt.

Men vad är väl arbete om man inte får någon fika paus ;)

Fina muggar!

Ha en fin vecka!

Kramar/Carina

2010-04-27 @ 19:03:56
URL: http://lillavran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0