Lite prylar från förr....

Passade på att fota några fina gammla burkar,sockertoppen 
och den gammla vågen.... som finns kvar i pappas föräldra hem..



                       Sockertopp  på prislappen står det 6,25 ...





                                         Plåtburkar....



En bonad som farmor gjort hon var sömmerska sydde kläder,hade kurser i
makrame,frivolitet,knyppling, vävning(linnedukar,löpare)flamskväv.
Det mesta ligger i lådor men det finns kvar som minnen.....



                                        Ett gammalt lås ....
 
                                        

                                     Ha det bäst ! Kram..

Kommentarer
Postat av: Elle

Man blir ju nästan nostalgisk...är jag gammal nu, för att jag tänker på min barndom när jag ser den gamla bakpulverburken? blink

Kul att se en gammal våg från min födelsestad, jag är också "made in Eskilstuna"!



Ha en skön tisdag!

Kram Elle

2010-03-16 @ 08:33:11
URL: http://inredning-utredning.blogspot.com
Postat av: Siri

Kul med gamla grejer :)

2010-03-17 @ 08:11:39
URL: http://inredmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0