Årets första fångst....

Båten har inte kommit i vattnet än men den är på G så därför kastades
mjärdet i från bryggan ,och där låg dom och sprattlade 12 st abborar
i varierande storlek. Dom minsta fick hoppa tillbaka i plurret för att växa på
sig, och dom större hamnar i stekpannan.



Morgonstund har guld i mun och det stämmer exakt i dag har varit ute
sedan 7,30 det har varit vindstilla sol och fågelkvitter.Förutom att ta upp
mjärdet så har jag varit på cykeltur med Tias, krattat och myst.....



Dax att sätta fart in i duschen,ut å kissa Tias innan det är dax att åka och
jobba kl 12 , när jag kommer hem vi 21,30 så ska jag kolla mjärdet igen
kanske gammelgäddan hittat dit.....nä vi hoppas på stora fina aborrar.



Ha det bäst ....vem vet vi kanske syns i dag!

                               
                                  

                                            Kram Susanne !

Kommentarer
Postat av: Elle

Min farfar och morfar brukade fånga fisk själv och sen röka dem. Jag var tyckte det var kul att hjälpa till att fiska upp dem, men vägrade att smaka. Är väl tyvärr mer fiskpinnetyp... ;)

Jag är väl tveksam till att vi "syns" idag...eller är du kanske på väg till Tyskland...?? :D

Ha en skön dag!

Kram Elle

2010-05-06 @ 13:36:47
URL: http://inredning-utredning.blogspot.com
Postat av: Marie

Men så himla härligt! Livskvalitet.

Jag var ut med de första kartongerna i går, om en dryg vecka flyttar jag ut!

Kram

2010-05-06 @ 18:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0