Tussilago & ren hund...

Hela våren har jag velat hitta tussilago för att fota några ideér som jag haft
men jag har inte hittat några .....förutom dom jag såg i rondellen vid strömpilen
det bara kryllade av dom.Men där kunde jag ju inte stanna och börja plocka
tussilago.När jag väl har sett dom har jag suttit i bilen och det har inte varit
lämpligt att parkera och plocka några men som ni förstår så har det varit massor
när man kan se dom medans man kör.Ja än är det väl inte försent så kanske.... 



Men i helgen när jag krattade så helt plötsligt fans dom bara där.....inte
många men dom fans där och växte bland lite grus och sten.Så få att jag
inte ville plocka dom så min foto ide får bli en annan gång....



Snyggingen är nytvättad vit och fin .....men löser päls som aldrig förr
så nu blir det till att damsuga flera ggr om dan  i en vecka eller två
tills pälsen börjar återfå lite fett.



Vid sådana  tillfällen är det en för del om  man är söt.....

                         Ha det bäst!

            
                              Kram Susanne !


Kommentarer
Postat av: Elle

Tussilago är för mig barndom. Nu blir jag nostalgisk igen när jag ser dina bilder. Vi hade nämligen en massa diken kring sommarstugan, där det växte massor av tussilago - som vi naturligtvis plockade.

Känner igen det där med att se blommor när man kör bil, men jag gör som du - kör vidare. Räcker med att man tar en massa bilder var man än går. ;)

Ha en skön tisdag!

Kram Elle

2010-05-11 @ 08:45:57
URL: http://inredning-utredning.blogspot.com
Postat av: Carina

Tussilago är verkligen vårblomma nr 1...man går och spanar för att hitta den första.

Vilken långhårig snygging du har:)

Ha det bäst!

Kramar/Carina

2010-05-11 @ 22:53:59
URL: http://lillavran.blogg.se/
Postat av: Siri

Hemma i Skeå har det inte börjat kommanå´t än men här i Uppsala blommar det för fullt!

Kramen!

2010-05-13 @ 21:46:34
URL: http://inredmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0