Gammalt blir nytt.....

Nu har jag målat å duttat...VITT så klart !!!Ja att jag är inne i en vit
period har väl ingen missat .Men jag  tycker det är så frecht, därimot
har jag gärna färg på kuddar tex.
Hursom hälst nu har jag målat om en klocka som min farmor snickrat
i hop ,hon gjorde massor av klockor en period den här var helt obehandlad
så den var lätt att måla.



Den lilla svarta tejpbiten på urtavlan har jag nu plockat bort.....
den har suttit över hållet där man drar i gång ding dongen den ska
vi inte dra upp!!



Det är ett problem med klockan .....man hör urverket ,mej stör det inte
men mannen han är så ljudkänslig när det gäller klockor .....han klagar
till och med på mitt armbandsur när vi ska sova...Ops!!!





Jag målade klockan i samma matta färg som vi har på väggen (krita)
Jag är jätte nöjd tycker det blev hemtrevligt....

Helgen är snart över ,nu ser jag fram emot  Solsidan som börjar i kväll
så himmla roligt program ,eller vad tycker ni ?



Kram Susanne!

Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Åh en så fin klocka! Och en så händig farmor du har, så roligt att ha med alla fina minnen. Du har ju nu gjort den ännu finare i vitt. Din man måste ju ha en enorm hörsel, nästan tur jag är lite halvdöv så inte armbandsuret väcker mig iallafall =)

Kram Sussi

2011-01-16 @ 20:16:53
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Linn

Superfint!

2011-01-17 @ 08:12:07
URL: http://skargardsbbloggen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Mysig blogg du har och fina bilder. Vad använder du för att få den fina kanten (ramen) på dina foton?

Kikar in igen!..:-)



Lotta

2011-01-17 @ 08:52:43
Postat av: Lena Bjurbäck

Hej !!!!

HOppas att ni alla har det bra nu på det nya året?

Men så znygg klockan blev Krita är Znygg färg.Men visst var Solsidan bra ,men alldelens för kort

KRAM så länge =)

2011-01-17 @ 13:07:19
Postat av: Anne-Marie

Men så snyggt det blev med den vita klockan!!! Tänk om jag också skulle våga göra så... har aldrig kommit på idén själv. Tack för det!

2011-01-23 @ 17:52:58
URL: http://blogg.vk.se/grandmother

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0