Smörstekt filead abborre ...

Oj så mycket abbore vi får nu ,vi slänger bar i mjärdet vid bryggan
och vips så har vi massor av stora fina abborrar.







I  lördags blev det filead abborre till middag jätte gott och jätte färskt !!

Först smörstekte(snabbt) jag fileerna  som jag saltat, sen hällde jag
i grädde och hummerfond, lätt det puttra i några minuter.Därefter satte jag
i hackad dill ,röd caviar och räkor  som bara ska värmas  får ej koka  .
Till det åt vi kokt pressad potatis....mums !!




Kram Susanne



Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Gud va gott!

Tand vattnet rinner...

;)

Sussi

2011-05-10 @ 21:47:06
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Nina Oskarsson

Vad tar du per kilo?

2011-05-11 @ 09:38:51
Postat av: Elle

Brukade hjälpa morfar att fiska när jag var liten. Men där jag bor idag finns det inte ens en vettig sjö i närheten! :(

Men jag åt aldrig av fisken...tyckte bara att det var spännande att få napp! ler



Ha en skön kväll!

Kram Elle

2011-05-11 @ 22:07:45
URL: http://inredning-utredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0