En burk med svamp..

Här hemma spacklas och grejas det ....ja så fort går det
ju inte men man är ju ganska trött och less då man kommer
från jobbet.Tänk så mycket lättare det är när det är ljust ute!
Klinker golvet i hallen är nu klart ,vägen ska spacklas å slipas
innan jag kan börja tapetsera....
Badrummet är bara att börja kakla och klinka då alla fuktspärrar
är på plats efter konsten alla regler!!!



Ja  till svampen då ..... torkade trattkantareller en hel stor 1,5 liters
burk....



Sonen kom med en hel kasse full med trattisar som han plockat på
Holmön ,dom plockade massor som dom rensade och torkade för
att kunna göra goda såser mm  i vinter ...ungdomar kan .....
om dom vill *ler*



Det tog ett tag att rensa svampen som jag fick...


Men till slut så blev det klart det blev 2 stora brickor med tidningspapper
+ ett myggnätsfönster där det fick  ligga torka ....och har ni inte provat
att torka på ett myggfönster så prova.  Det gick mycket fortare än dom
på tidningspapper som desutom måste bytas varje dag .Själklart ska
myggnätsfönstret stå fritt så att luften kan cirkulera.
Så nu har jag en burk med torkade trattkantareller till såser soppa mm

Har ni något gott  favorit recept med trattkantareller ??

Ha det bäst /kram Susanne

Kommentarer
Postat av: MariaW

Ett tips: på den tiden när jag plockade en hel del trattisar så brukade jag torka dem i torkskåpet. Det går på ett kick och man slipper ha brickor o plåtar överallt! Lägsta möjliga temperatur och rör om då och då.

2011-10-21 @ 13:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0