Blommor som blommar....

I dag har vi haft soligt och varmt ....ja här på vår gård
i allafall ,här har det blåst rätt vind så vi hade helt lä på
tomten .Har fått hopp om att det kanske blir varmt någon
gång så småning om *ler*



Har planterat några nyinköpta blommor närmast i bild kattfot ,bakom
förgätmigej.





Närmast i bild Kausisk förgätmigej, blir lite högre ca:30cm  behöver
jag säga att jag gillar förgätmigej .



Blå bergsvallmo ser ni knoppen ska bli så spännande att se den blomma
fick plantan av svärmor ,och jag lovar ni skall också få se den blomma !


Några som blommar är påskliljorna modell mindre ,ser ni insekten?



Här har jag planterat liljorna direkt ner imarken bland ljung på
den del av tomten som är skogstomt ner mot vattnet.
Påskliljorna är dom som man köpte till påsk i kruka ,som jag planterar
ut så fort det går,och det blir fler för varje år som går.



Det här måste vara en pingst lilja  för den verkar vara klar att slå ut
lagomt till helgen (pingst helgen )

Ja efter 2 lediga dagar i sol så är det jobb i morgon ,3 dagar sen är det
ledighelg och den ska visst bli varm sägs det !Ja man kan ju hoppas i allafall.

Ha det bäst /Kram Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0