6Juni

Sveriges nationaldag ,hade vi ägt en flaggstång så hade det flaggats
i dag.Har hunnit med en del idag,fick en gädda i mjärdet .Tias var som vanligt
först i båten med flytväst förståss.




Tias kollar in gäddan i mjärdet .


Gäddan som vi gav bort ,den blev till middag på någons bord.

Har länge velat lägga en gång av imprignerad stolpe sågad i "slantar".
Min hjälpsamma pappa hjälpte mig att såga stolpen till "slantar"
sedan la jag dom och fogade med grus ,fattas lite men det sågar vi
en annan  dag.Blev riktigt nöjd.

Sågen i fullgång!


Sedan flyttade vi brevlådor ,fick förlänga brädorna för att kunna få plats med
3 brevlådor till ,alltså blir det 3 till åretruntboende här på Åsen.
Om någon undrar så är det en solpanel som sitter på "taket"den driver 6
st diodlampor så det är alltid belysning när det är mörkt.


Man kan tro att lådorna är på rymmen,men i skrivande stund sitter alla på
plats.Har även rensat lite ogräs i slänten där trappen så småningom
ska stå, växer både hallon &rallarros  dom vill vi inte veta av !
Sen blev det grillat till middag gott.


Revbens kammar & kotletter blev det riktigt gott !
Njöt sen av utsikten i solstolen. Carpe Diem!!


Sen fick vi kaffegäster tur att jag bakat en rabarber kaka !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0