Äntligen Fredag !

Åkte in till Strömpilen på förmiddagen,shoppade ett par byxor ,en topp
hudlotion ,deo ,nagellack,2 krukor,fröpåsar,och ett prydnads hjärta.



Mönstrat terrakotta hjärta. köpt på Maxi.


Krukorna i plast som ser ut som zink,ska täcka jorden med småsten.
den röda blomman är en låg nejlika.krukorna hittade jag också på Maxi .



Det blev en kruka på bryggan istället ,zinkhinkarna får stå kvar på altanen.
Det var meningen att dom skulle växa till sig på altanen i lä,men det blev
så tomt när jag skulle flytta dom.


När ja kom hem från S-pilen så planterade jag i dom nya krukorna .
Sådde fröerna  blåklint,blandade blommor åt de blå hållet och förgätmigej.
Så att jag har lite snitt blommor till hösten ,älskar att få ha färska blommor
på bordet.Så jag hoppas att det blir varmt så att det växer bra.



Vi har ju hunnit med våra cykelturer också 3 st,här vilar Tias efter en runda.


Det blev varmt å skönt efter lunch kändes som om det var åska i luften.
Käkade ute på altanen så himla skönt,en båt puttrade förbi tror dom uttrade.
Vid 20 tiden blev det lite kyligt så vi gick in,det blev en tv kväll talang 2009 bl,a.
I morgon blir det gjutning mer om det då .
Trevlig lördag kväll !


Kommentarer
Postat av: Siri

Vilka snygga krukor! Var hittade du hjärtat?

2009-06-12 @ 23:22:05
URL: http://dorowatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0