sommar.. sommar ..SOMMAR...

Klev upp 7,00 termometern visade 20 grader i skuggan ,efter en
cykeltur med tias for jag motvilligt till jobbet.Kunde sluta tidigare 14,00
vilket kändes bra .Dottern  kom förbi vi solade och jag och Tias badade
så skööönt det var har nu badat 3 dagar i rad i havet ,de ni!!

Förs tvekade Tias men när jag simmade utåt kunde han inte stå emot !
Först badet för hans del !

Blöt och lekfull for han runt på stranden ,gissa om han blev sandig!?
bara att hoppa i igen sen fick jag lyfta honom till gräsmattan med koppel!
han torkade fort i hettan .
Satt på bryggan och njöt av lugnet i afton/kväll kom då på att jag skulle skura upp 
köksmattan  sagt och gjort.




Skurade mattan med såpa sköljde den sen i vattnet,det var väll så man gjorde förr?
luktar fräscht av såpan!
      

Har fotat lite  idag :


       

           

Just det ,måste berätta vad som hände i kväll när jag skulle sätta upp
 hängmattan.. fniss..frågade mannen om vi inte hade nått rep att knyta runt
trädstammen för att sen kunna haka på hängmatta .Jo visst, han hade ett
rep som jag kunde använda det är lite fnöskigt akta bara så du inte får
på kläderna (det liksom noppade av sej)
jag knöt fast med flera knutar
åhh vad härligt ,satte mej först lite försiktigt...jo det höll .La mej till rätta
kikade mot skyn fåglarna kvittrade.....brakkk där låg jag på backen!!
repet höll inte ! mannen :fnissade till men hur kunde det gå av ,ja det var nog
uttokat !!! JA DET VA VIST DET ,haaha
ja det blev ingen häng matta ,får fixa repen själv tror ja ...fniss !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0