Rutten fisk......mums :)

Surströmming antingen älskar man den eller så kan man inte ens känna doften
av den .Jag till hör dom som det vattnas i munnen när burken öppnas och jag
känner doften... yammi !!!och allra godast är den så här första gången för säsongen.
Men jag hör inte till dom som äter den till jul och lite när som hälst .



Vissa äter klämma (potatis och s-strömming på tunnbröd)men inte jag
....jag äter det som vanligt på tallriken med hackad rödlök,gräddfil och
tomater .





Det blev en änkel dukning inga fiskar på servetterna men massor av ljus
och så satte jag upp mina tygvimplar och när mörkret föll så tände vi även
marschller på bryggan....



Det regnade ute men vad gör det när man har ett uterum.



Nu är det söndagsmorgon och jag är på väg till jobbet.

Ha det bäst.....kram Susanne !


Kommentarer
Postat av: Siri

Skulle också vilja ha ett uterum! Fast jag klurar mest på ett lusthus :)

Är så sugen på att ha kräftskiva(trots att jag inte tycker det är så kul att pillra i kräftor) Kommer det en varm helg framöver så blir det av med äkta kräftbelysning och allt ;)

Kramen!

2010-08-22 @ 10:55:01
URL: http://inredmera.blogg.se/
Postat av: Kicki

Mmmm det ser gott ut! Nästan mysigare när det regnar utanför!

2010-08-22 @ 12:08:15
Postat av: Annette

Vilken tur att bilder inte luktar :-)

Sååå mysigt det ser ut i ditt uterum.



Kram Annette

2010-08-22 @ 21:33:32
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Anette

Visst är det gott med suring! Jag hör dock till dem som äter närsomhelst på året :) Jag och en arb.kompis brukar ses över en klämma till lunch ibland! Aldrig fel ;)



Fina bilder, Susanne!

KRAM

2010-08-23 @ 09:15:34
URL: http://familjevillan.blogg.se/
Postat av: Birgitta Domeij

Hej Susanne.

Vilket fint uterum ni har, toppen! Sitter på Holmön i regn(faktiskt) och har lite att göra.Är inne och läser bloggar och så hittade jag din. O va duktig du är så otroligt fina bilder du tar.

Väntar på att regnet ska sluta så ska jag ut i skogen o leta efter kantareller.

Ha det bra/Birgitta

2010-08-28 @ 10:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0