Zick zack &--------söm....

Plockade fram symaskinen i går afton när det började regna
ska äntligen sy tyg på soffan i uterummet.Använder mig av
vita lakan vill att det ska va ljust och frächt även i uterummet,
är  inne i en vit period nu*ler*.Fick lite vita  gammla lakan från 
Holmön av  svärmor, några med spets på vilket jobb dom la ner
förr...hur många av oss idag skulle brodera och knyppla spetsar
till sängkläderna ....hm...i stort sett ingen .



Uterummet fick bli mitt syrum i går ......







Sof godt det va väl ett tag sen man stavade så....



Tror jag ska försöka återanvända spetsen en kudde kanske...

På tal om hantverk så plockade jag fram dessa när jag var i Bjurholm
i helgen min farmor som var sömmerska och höll kurser i knyppling,
makrame,vävning,frivolite mm hon använde mycket av sin tid till detta.




Tänker annonsera ut dessa vackra brudkronor på blocket,min farmor 
har knypplat och virkat dom hon hade nog hoppats på att någon av oss 
barnbarn skulle gifta oss i någon av dem .Visst är dom fina synd att dom
bara ska ligga i ett skåp ....någon av er kanske vet någon som är intresserad
hör i så fall av er.



Ha det bäst !

Kram Susanne!


  
 


Kommentarer
Postat av: Ulla

Blir inspirerad av dina bilder! Har kvar några spetsar jag fick av min far-mor när jag fyllde tio år. Synd att man redan är gift, på tal om brudkronor...Kramis från mig

2010-08-10 @ 14:05:40
URL: http://www.smillis.bloggain.se
Postat av: fia

Så söta kronor .

2010-08-11 @ 10:19:24
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Siri

Prova Tradera!

Ni bor så underbart-är lite avis ;)

Nu har vi gjort färdigt Ernstbordet-är riktigt nöjda!

Kramen!

2010-08-12 @ 20:41:43
URL: http://inredmera.blogg.se/
Postat av: Anette

Fina bilder! Allt bra? Kram

2010-08-13 @ 21:26:17
URL: http://familjevillan.blogg.se/
Postat av: Karin Forsén

Ska grädda paj idag och ska använda ditt recept på smulis. Ser att du har haft ont i ryggen men hoppas att det är över nu. Som Peter Lemarc säger "Det är bäst när det vänder" Gäller både ryggskott och pannkaka :-)

2010-08-14 @ 09:19:26
Postat av: Lena Bjurbäck

Njutbart

Glöm ej att göra en vacker duk på matbordet av allt vacker du nu syr av.

Klippa och klistra så vips så blir det en duk oxå

Må så gott i det underbara vädret =)

2010-08-14 @ 19:02:37
Postat av: Anonym

Så vackra! Synd att man redan är gift:) //Elisabet R

2010-08-17 @ 23:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0