Snön yr utanför.......

Det blir inte så många blogginlägg vilket beror på bristande 
insperation ,vädret är ju inte så inspereande.Dom dagar som
solen varit framme så har jag jobbat,jag behöver sol nu för att
få energi det känns  som att livet består av jobba ,äta ,sova .
Men vi går ju åt rätt håll så även jag ska väl vakna till liv ;)



Köpte en ny blomma för några veckor sedan sophora heter den inte det
vackraste namnet men sirlig och fin är den ....men man får inte glömma
att vattna den!! då är det kört.Hitills har jag lyckats ;)



Har varit ute med  Tias i snöovädret nu blir det duschen och sen lämna Tias
till dagmatte & husse (svärmor & svärfar) för att sen åka till jobbet.

Ha det bäst!
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Fint fint!

Själv lutar jag åt att kasta alla blommor när jag flyttar. Vet inte hur snyggt det blir med helt tomt i alla fönster, återstår att se.

Kanske måste jag be om hjälp... =)

2010-02-02 @ 23:21:26
Postat av: Lilith

Det har inte blivit så mycket bloggande för min del heller nu, har antingen inte haft någon inspiration eller så har tiden inte räckt till...

Vi har också fått en hel del snö de senaste dagarna, men som tur var inget oväder! Idag är det äntligen sol, man märker att solen börjar bli starkare nu när jag t o m för första gången i år var tvungen att dra ner persiennen i fönstret här framför datorn! Framsteg med andra ord! :)

Vilken fin blomma du köpt, så där härligt skir. Det passar ju perfekt nu den här tiden på året, när man börjar längta till den skira grönskan där ute! Hoppas du lyckas hålla liv i dein nya blomma, själv brukar jag vara rätt dålig på att hålla liv i blommor som ska vattnas ofta har jag märkt... :/

Du frågade om lakanet från Ellos inne hos mig. Hittills har jag varit nöjd med kvaliteten, och tycker lakanet är skönt att sova med också. Så du kan gott köpa ett likadant! :)

Ha det så bra!

2010-02-03 @ 12:04:06
URL: http://skogsdoft-havsbris.blogspot.com
Postat av: Carina

Lisas falska filé

För 4 personer.



Ingredienser

½ kg blandfärs

½ msk aromat

1 pkt bacon

1 burk skivade champinjoner eller färska

1 skivad paprika

1 skivad rödlök

1 burk paprika/chili creme fraiche

2 dl grädde

2-3 msk chilisås

Chilikrydda

Grillkrydda

3 dl riven ost



Gör så här

Blanda färs och aromat och rulla till en rulle som läggs i smörpapper. Lägg i frysen. Rullen skäres halvfrusen/frusen och stekts, läggs sedan i botten på en form.



Bryn Bacon, svamp, skivad paprika och skivad rödlök lätt. Lägg det över köttet.



blanda 1 burk creme fraiche (paprika/chili), 2 dl grädde, chilisås, chilikrydda och grillkrydda. Häll det i formen. Lägg riven ost över.



Sätt in i 200° ugn 15-20 minuter.



2010-02-03 @ 16:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0