Vinterbilder i lite ljus.....

I går kväll blev det snöoväder igen ..suck...har sovit dåligt 
vaknade av att Tias vandrade omkring,har lagt märke till att
han inte sover bra när det är oväder ute.Sen hade jag svårt
att somna om låg och vred och vände mej ,vilket resulterade
i att jag var väldigt trött i morse.Men man fick ju se en skymt
av solen på morgonen vid 8,30-9,30 vilket ger hopp:)

 


En brygga som väntar på sommaren ,morgondis  över isen i bakgrunden.







Färska rådjurs spår  bland träden.



Först ut i orörd snö .



Fjälltoppar....nä men vinden har format vackra snövallar.


Och några som är ivägen ;)




Det hela slutar i snöskottning ,tungt och svettigt men snyggar bara
till runt bron så kommer traktorn och gör resten skönt.

Mannen och sonen åkte i väg till Holmön nu,bil och släp till norrfjärden
sen skoter över  isen där man följer utstakad led.på senare år har det
inte varit isar som burit men när barnen var små va vi ut varje vinter 
från januari till april  jätte mysigt att kunna ta sig till stugan utan att passa
färjetider sen så är det lungt och skönt där ute vintertid.

Är det bra väder till helgen så åker jag också ut.
Ha en bra helg / Kram 


Kommentarer
Postat av: Anne-Marie (Grandmother)

Ibland tycker jag att det är ett sådant slöseri med din kompetens att du ska vara på Konsum, även om du behövs där också! Du borde vara en fritt skapande individ med dina underbara bilder och din förmåga att se det vackra i din omgivning!

2010-02-07 @ 01:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0