1 juni ....

 
1 Juni  Oj så fort det går...jag vill bromsa tiden lite nu.. jag har sagt det förut
men jag säger det i gen jag älskar denna tid det är grönt och skirt ute
just inga flygfän i luften,och det härligaste av allt det är ljust dygnet runt !



Började dagen med att hänga ut  tvätt .



Sen en cyckeltur runt Lövöudden......





Stannade till i båthamnen vid sikskär.....


Varmt och skönt var det vattnet såg så härligt ut att jag blev badsugen
men första doppet får vänta ett tag till....


Där simmade en familj kanadagäss ungarna syns dåligt men dom är där
jag lovar....



Väl hemma igen så klippte jag gräset sen la jag mig i solstolen .... i bikini 
så himla varmt ock skönt vinden har varit rätt i dag så vi har haft lä på gården .
Grannen kom förbi välklädd det visade sig att det inte alls var så varmt på havssidan
rentav kallt.Sån tur jag haft för på Sjövillan har det varit sommarvarmt, ett gäng små
killar tog sitt första dopp i sjön  i dag det lät som att det var skönt:)





Har påtat lite med blommor och planteringar... det är avkopplande :)



Förgätmigej som jag sådde i höstas har börjat blomma hoppas dom förökar
sig i massor dom är så fina .

                                      Ha det bäst !

                          

                                      Kram Susanne !

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Håller med dig. Det är en underbar årstid nu,allt är så vackert och skirt och man har sommar och semester att se fram emot.

Kram

2010-06-01 @ 23:04:50
Postat av: Elle

Vilka härliga bilder!!!!

Som vanligt får jag en viss hemlängtan till Sverige hos dig...ler

Båtbilden kändes bekannt, vi hade en liknande båt när jag var liten, jag kan riktigt höra vattnet klucka mot den och känna motorn vibrera.ler



Bor du vid hav OCH sjö??

Här är jag glad om jag hittar en vattenpöl, Tyskland har inte mycket sjöar att bjuda på :(



Bilden med den gula blomman visar att det inte bara är du som dyrkar solen. Men akta dig så att du inte ligger för länge! Jag brände ryggen häromveckan!!!

Nu har vi haft regnpaus ett par dagar, men idag ska det bli bättre igen...äntligen!!!



Vår bästa tid är nu...njuuuuut!!!!

Kram Elle

2010-06-02 @ 05:59:51
URL: http://inredning-utredning.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

En så härlig första juni du fick! Ja det gäller att ta väl vara på de fina dagarna.

Hoppas sommaren blir full av såna =)

Kram Sussi

2010-06-02 @ 11:10:06
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Siri

Full sommar ser det ut som på dina bilder! Idag har det verkligen varit varmt-skönt!

Hoppas det blir lika varmt imorgon :)

Kramen!

2010-06-02 @ 19:15:50
URL: http://inredmera.blogg.se/
Postat av: Jenny

Härliga havsbilder!! Nu fick jag akut Holmö-hemlängtan...!! :)

2010-06-03 @ 17:37:21
URL: http://jennyinorge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0