Semester på Holmön...Del 4

Här kommer sista delen .....

Ja nu har ni fått följa med mig på cykeltur på Holmön
men det finns så mycket mer att se ,jag hoppas att jag
fått er att vilja se mer och kanske gör en utflykt till Holmön

Här kommer lite blandade bilder som jag fotat på Holmön
med början i Elises bagarstuga där Clarissa ocH Tarja bakar
tunnbröd .



Känner ni doften......mmmm så gott det luktar ,och smakar för den delen.




Hör ni hur det sprakar och knastrar......

Ja nu kommer lite smått å gott i bildväg:






Så här ser det ut när 12 slaget närmar sigoch fram emot 06,00 ,man
bara väntar sig att något trollskt ska dansa fram över ängarna...



Kossorna på ön vägrade titta upp och le när jag fottade.....





En fin båt som inte har något med Holmöns historia att göra ,men den
är fin där den ligger och guppar....





Är det någonstans jag gillar att bada så är det på Holmön ,härlig sandbotten
som är så där vågig och fin, lite långgrunt  men i övrigt helt perfekt.




En vacker grind  ....



Vid en söt liten stuga.....



Blåklockor som hör sommaren till...


Här har vi en annan som hör sommaren till vare sig man vill eller ej...



Här är Igge som kom förbi varje kväll ,och rädd var han då inte vare
sig för hund eller människor...



Bilden tagen med iphonkameran...den här kvällen hade jag önskat att
jag hade med min systemkamera men man orkar inte alltid släpa runt
på den .



Än en gång Tack för att ni ville följa med på sightseeing turen ,en del
av er fick ont i rumpan ,någon fick lättare ryggskott ....ja vi hetsade
kanske varandra till att cykla lite väl fort ...men trevligt hade vi *ler*

Ha det bäst /Kram Susanne

PS här finns en länk om Holmön



Kommentarer
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

Men åhhh, så trevligt med tunnbrödsbak!!! Väldigt fina och inspirerande bilder har du på bloggen!



Skön söndag!!



Kram Karin

2011-08-06 @ 21:27:24
URL: http://bevemyrs.blogg.se/
Postat av: Annette

Såna härliga bilder! Man riktigt känner dofterna.



Kram Annette

2011-08-06 @ 23:04:10
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Nina Oskarsson

Trevligt att få följa med! Nästa sommar får det bli ett besök på Holmön. Har vi tur så kanske vi får personlig guidning? Jättefina bilder som vanligt. Kram Nina

2011-08-07 @ 00:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0