Solig dag längst ut i hamnen...

Vilken vacker dag soligt,kallt -25,tog bilen längst ut till
Umeå uthamn,där finns en uppbyggd pir där   man kan
vandra runt  mitt ute i havet, släppa hunden  och fota.
Blev så ivrig att fota så jag kände inte kylan blev till och med
svettig under dunjackan.







                                         Fyr i motljus .


                       En av dom 3 vindsnurrorna....







               Sol mellan 2 fyrar ....fjärdgrund och väktaren.
Klicka på fjärdgrund så kommer du till karta över platsen .



            Naturens underverk  av  bruten is ,frost och snö...



Vilket dån av mullrande motorer is som krossas och bruset av vattnet ...





Magiskt ser det ut när fartyget glider fram ångan som stiger upp mot
skrovet,ljudet av is och motorer.....mäktigt ögonblick ...i kyla och sol.



            Å där för svinner den ut i värden bland isflaken.



Obbolafabriken på ena sidan och Umeåhamn på den andra sidan...



                  Gräs som sakta rör sig denna vindstilla dag...

Ja en underbar dag i sol å kyla, åkte sen å köpte tulpaner till dottern
med familj .Det är ju Tulpanensdag i dag 15/1 men jag visade ju
massor av tulpaner i går så i dag får det här duga .

Om det är något fotoproffs som läser denna blogg så ha överseende
med bilderna.. jag är en amatör  å jag är inte nöjd med dessa bilder
saknar skärpa  å djup...men det är där jag saknar kunskap.

Nu måste jag börja måla klockan kan avslöja att den ska bli vit och
är av äldre modell och lantlig .....mer säger jag inte ...bilder kommer.

Ha det bäst / Kram Susanne !

Kommentarer
Postat av: Jenny

ÅH!! VACKERT!!! :)

2011-01-15 @ 20:43:24
URL: http://jennyinorge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0