En dag på leden....

I fredags när jag vaknade och tittade ut så trodde jag inte mina ögon,
så mycket snö det kommit under natten drygt 20cm !!!
Totalt så kom det ca: 40cm inte kul ! hjärnan är ju inställd på att vi går
mot vår och mindre snö . Och vi som skulle åka i väg till Bjurholm och
köra skoter ...vi blev rejält försenade pga all snö ,mannen fick ju fara
ut och skotta med traktorn innan vi kunde åka i väg.

Tillslut kom vi i väg och ju närmare Bjurholm vi kom så blev det ljusare
och ljusare på himlen och solen tittade fram en stund på afton.

Och på lördagsmorgon vaknade vi till klarblå himmel sol och - 15 grader
men innan kl 10  då vi begav oss ut så visade termometern bara några
-grader .



                               Kolla in den blå himlen....





Mobilt grillstativ....vi brukar oftast ha med oss muurikka och laga
mat på ,men den här gången blev det mackjärn och grillkorv...







Här blev det en kaffetår .....varmt och skönt var det  så jackorna
åkte av...


                   Kaffet smakar som bäst ute i solen ...






Det blev 5  mil på dom härliga skoterlederna , på vägen hem fick jag
lite kramp i gas tummen  ha ha .....

I dag söndag har jag jobbat, inte kul när man kunde ha kört skoter
och njutit av det fina vädret i dag med ....

Ha det bäst Kram Susanne

Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Vad avis jag blir... Kan man ha det bättre än ni haft i helgen? NEJ! Det är ju så underbart att vara ute och köra, leka och äta.

Kram Sussi

2011-03-13 @ 20:57:06
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Lilith

Även här hos oss vräkte snön ner och inte blev man glad inte... Nu ska det ju bli vår! Vilken tur att ni kom er iväg i alla fall, och ni verkar ha haft en härlig utflykt! Mackjärn vore superbra att ha, var har ni fått tag på det? har aldrig sett något sånt förr.

Ha en fin början på den nya veckan!

2011-03-14 @ 12:01:57
URL: http://skogsdoft-havsbris.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0