Mina silver alster.....

Någon har tjatat och tjatat på att jag ska blogga om mina
silver alster....*ler* här kommer det Linn !



Min senaste skapelse som jag gjort här hemma i min egna lilla silver-
verkstad,en ring i lite rå och ruff stil.



Nästan alla mina smycken på en och samma bild.....



Det här smycket har min mamma fått en för tidig födelsdags present.
(väldigt dålig bild)



Här har jag först böjt till hjärtana bankat dom platta, och sedan lött i
hop dom .




Armlänk med gjuten berlock.







 Bred silver ring med bankad detalj.
 

Jag sitter ofta och kluddar och skissar på smycken ,det här har det blivit
hitills .
Förresten vet ni hur svårt det är att fota smycken som glänser ?
det är då man påminns om att man inte kan annat än trycka av och fånga
motivet ,en ricktig amatör med andra ord .Men huvudsaken det är roligt
och det är det, både att fota och att smida.

Förresten sa jag hur kallt vi hade i morse....-30 Brrr...det bet regält i kinderna
när jag var ute med vovven ,som frös om tassarna .

Kram i kylan /Susanne

Kommentarer
Postat av: Lena Bjurbäck

Tjolahopp !!!!! å så fina silver smycken du har gjort Så nöjd du skall vara Sen måste det ju vara topp med en egen liten vrå att göra dina fina alster Stort Lycka till :) Sen att du visra med tupaner var ju en härlig effekt DU kan du Kramen så länge :)

2012-02-04 @ 18:15:11
Postat av: Linn

Jätte fina mamma! Du är så duktig! Väntar med spänning på mitt smycke:) kram

2012-02-05 @ 08:57:09
URL: http://skargardsbloggen.blogg.se/
Postat av: Ulla

Vill ha!!!Jobba på och träna, så du kan öppna eget sen.

2012-02-06 @ 09:33:36
URL: http://smillis.bloggain.se
Postat av: Gardenhouse

Så jätte snygga smycken! Den hårda armlänken med hjärtat är min favvo :)

Det är bara att önska lycka till med de fortsatta smidesarbeterna.

Kram Sussi

2012-02-06 @ 13:43:52
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Annica

Oj så fina saker du gör! Jätteroligt att se och det var fler än en sak som jag skulle vilja ha av dom. Kram

2012-02-06 @ 22:10:56
Postat av: Nina Oskarsson

Jättefina!

Som jag sagt tidigare säg till när du har skaffat dig ett orderblock.

2012-02-13 @ 09:42:22
Postat av: Anette

Vad söt den lilla ängeln var! =)

2012-02-15 @ 13:54:14
URL: http://familjevillan.blogg.se/
Postat av: Annette Fors

Undrar om du säljer dina smycken också, på beställning då? Är intresserad av hjärtat, det somdu gav till din mamma, samt armbandet med det bullriga lilla hjärtat.

Kram//Annette i Malmö

2012-05-14 @ 17:23:21
Postat av: Annette Fors

Hejsan! Undras om du tar emot beställningar??

//Annette

2012-05-15 @ 09:02:45
Postat av: Alexandra

Hej!
Kan man beställa smycke hos dig och kan du gravera också?

2014-11-17 @ 13:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0