Spadtag

Igår när jag var ledig så gjorde jag en rabatt i ett hörn av tomten
mot en stor sten som syns från infarten och köksfönstret ,det runda.
Fick kämpa rejält eftersom det  var lite sten, och gott om  sega rötter:)
svetten rann i pannan ,det var ju rättså varmt i går .Sen skottade jag
5 skottkärror jord  ,det blev tungt och vingligt ,varför springa på gym
när man kan jobba på tomten:)Det blir plantering i helgen,har erbjudits
lite plantor  av mamma,svägerskan och dottern(från min förra trädgård)
Har även beställt lite lökar från      http://www.odla.nu/



              

Glömde att fota när jag var klar men det får bli när jag planterat.
Förresten om ni undrar hur det går med muren  så är thujorna planterade,
sen ska vi lägga markväven och hämta sten i grop 21.

  En smygtitt  på murprojektet  

       

                Allium                                           Lilja                                       Pärlhyacinter
                                                         Lökarna jag beställde.


imorgon  jobbar jag kväll ,börjar 12,00- 21,15 blääää...nu ska jag mysa framför
tv:n en stund med massor av tända ljus,det behövs  denna mörka regniga kväll:)

                                                   
                                                       (klickbara bilder)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0