Silver smide ....

Silver smide för hela slanten......ja i alla fall för många slantar :) 
Men nu har jag tänger ,brännare ,hammrar,trumlare,filar och
 det viktigaste matterialet silver plåt och tråd förstås.
Så nu är de bara att jobba på ,ibland kan jag inte somna för
alla idèr som ploppar upp i huvudet .På vänster tummen har jag snart
filat sönder hela nageln ,för det är mycket filande och putsande och
tummen är lite utsatt. Ja här kommer lite bilder men det är svårt att
fota silver som blänker så ha lite överseände........
 
 Uggla med gröna ögon som är äkta agater.
Har även sålt en uggla roligt när någon blir kär i ens alster.
 
Fjäril  ,Butterfly, halssmycke fick fria händer av en vännina
att göra ett stort halsmycke åt henne ,både hon och jag blev
väldigt nöjda.
 
                   
                         foto Iphone /instagram   
 
 
Medaljong som går att öppna ,den här var inte så lätt
att göra med lödning och filning ,utgångspunkten är
silverplåt.
Naturligtvis så har jag ett kort på Melvin som baby där i.
Ros lite större halssmycke.
Silver plattor med ett hjärta......
 
Ring silverkula med graverad blomma ....
Ring med infattning och slipad sten ...
 
Ring smily..
 
Hoppas min dotter är nöjd nu "ler " hon har tjatat på att
jag måste blogga om mina smycken ,men tiden räcker liksom
inte till man måste ju jobba också .
 
Ha det bäst /Kram Susanne
 
PS man vet aldrig när nästa blogginlägg dyker upp :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla är så fina. Mitt hjärta som jag fick i födelsedagspresent använder jag ofta. Saknat dina blogginlägg. Kram Cathrin

2012-11-24 @ 19:41:58
Postat av: Hanna

Oj så fina smycken du gör! Vad roligt att du hittat något som du tycker så mycket om att pyssla med.

2012-11-26 @ 13:03:01
Postat av: Erika

Så fina smycken du gör Susanne...:)
Får man beställa med dig om man skulle vilja??

Ha de gött...../Erika

2012-11-26 @ 21:30:47
Postat av: Susanne

Klart man får ! :-)

2012-11-27 @ 07:16:53
Postat av: Anna

Hej!
Vilka fina smycken du gör! Du har ju uppenbart talang så du borde starta en webbutik. Det är lätt att hitta flera favoriter som jag gärna skulle köpa bland dina alster:)
Fortsatt lycka till med skapandet.

2012-12-08 @ 02:03:09
Postat av: Erika

Gillar den där plattan med hjärtat....vad skulle du ta för ett sånt?

Svar: Det måste jag räkna på ,allt är till salu :-)
Susanne

2012-12-10 @ 21:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0