Nationaldagen....

6 juni och kallare än kallast....när kommer värmen ?
Semestern närmar sig och det skulle ju vara skönt om man
kunde ha kortärmat och kanske kjol, utan att resa ragg !!



Jag har jobbat i dag så vi firade "dagen" med tårta på kvällskvisten
i stället.



Jordgubbstårta förståss dagen till ära .....


Vi brukar alltid ha suttit ute denna dag men i år var det så kallt att
vi inte ens kunde sitta i uterummet, så det blev kaffe inne i stället.
Tårtan va visst jätte god och det blev inte mycket kvar ,själv höll jag
mig till jordgubbarna ......å dom var jätte goda och svenska !!

( Pappa jag sparade en bit till dej )



Så här gjorde jag tårtan :

Nedersta lagret  jordgubbs sylt.
Det övre lagret ekströms chokladkrisp (båda påsarna)
Grädde på toppen och massor av jordgubbar.
Slutligen blev det riven vit choklad över .

Lätt och snabbt ...och otroligt GOTT !!
  

Ha det bäst /Kram Susanne



Kommentarer
Postat av: Elsie

Hej!

Jag har nu haft min bjudning för mina arbetskamrater

och alla tyckte att tårtan var jättegod!



Mvh.Elsie

2012-06-15 @ 18:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0